Vinter 2020/2021 24.08.2020  -  14.03.2021
Vejledning

Bækkenbundstræning - fortsat (BF)
Hvorfor skal man lave bækkenbundstræning????? 
For at undgå: 
~inkontinens (problemer med at holde på vand, tarmluft eller afføring)
~nedsynkning af livmoder/blære
~træthed og tyngdefornemmelse i ryg og underliv
~utilfredsstillende sexliv
Så vil du fortsætte dit aktive liv eller have det tilbage, så vær med her og få viden, øvelser og teknikker. 
6 ugers bækkenbundstræning kun for kvinder 30-65 år, som starter første gang den 3. September med 1 1/2 times intro og oplæg fra fysioterapeut Vibeke Kjær og kontinenssygeplejerske Els Verkaik fra Favrskov Kommune, samt VaneCoach og instruktøren Anja Bachstein der vil fortælle om, hvordan træningen er opbygget og om at få lagt det som en vane at få trænet. Til sidst får man øvelser med hjem. Man kan vælge at møde op i klublokalet i Tungelund Aktivitetscenter eller få det livestreamet hjemme hos sig selv.
De følgende undervisninger/træninger vil foregå online live streaming.
Når man tilmelder sig her på klubmodul, vil der nogle dage før opstart komme en mail med et link, som man skal bruge på dagen. Derfor er det vigtigt, at det er den rigtige mail, som man har på sin klubmodul bruger.
Så i korte træk. 
-Melde dig til på klubmodul
-Modtag mail med link
-På start dag mød op i klublokale eller brug link og sid hjemme.
-Der kan komme mail med hjælpe noter og råd og vejledning i forløb
-Hver træning er online (bliver ikke optaget og gemt.)
-Der er mulighed for én VaneCoach time, hvis behov udover gruppe træningen.
-Har man brug for at følge et forløb mere på 6 uger, er det billigere end første forløb. Første forløb 250 kr.,  andet forløb 150 kr. Og tredje forløb 50 kr.
-Hold 1 starter den 3. Sep. Kl. 19.00.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Bækkenbundstræning - opstart (bt)
Hvorfor skal man lave bækkenbundstræning????? 
For at undgå: 
~inkontinens (problemer med at holde på vand, tarmluft eller afføring)
~nedsynkning af livmoder/blære
~træthed og tyngdefornemmelse i ryg og underliv
~utilfredsstillende sexliv
Så vil du fortsætte dit aktive liv eller have det tilbage, så vær med her og få viden, øvelser og teknikker. 
6 ugers bækkenbundstræning kun for kvinder 30-65 år, som starter første gang den 3. September med 1 1/2 times intro og oplæg fra fysioterapeut Vibeke Kjær og kontinenssygeplejerske Els Verkaik fra Favrskov Kommune, samt VaneCoach og instruktøren Anja Bachstein der vil fortælle om, hvordan træningen er opbygget og om at få lagt det som en vane at få trænet. Til sidst får man øvelser med hjem. Man kan vælge at møde op i klublokalet i Tungelund Aktivitetscenter eller få det livestreamet hjemme hos sig selv.
De følgende undervisninger/træninger vil foregå online live streaming.
Når man tilmelder sig her på klubmodul, vil der nogle dage før opstart komme en mail med et link, som man skal bruge på dagen. Derfor er det vigtigt, at det er den rigtige mail, som man har på sin klubmodul bruger.
Så i korte træk. 
-Melde dig til på klubmodul
-Modtag mail med link
-På start dag mød op i klublokale eller brug link og sid hjemme.
-Der kan komme mail med hjælpe noter og råd og vejledning i forløb
-Hver træning er online (bliver ikke optaget og gemt.)
-Der er mulighed for én VaneCoach time, hvis behov udover gruppe træningen.
-Har man brug for at følge et forløb mere på 6 uger, er det billigere end første forløb. Første forløb 250 kr.,  andet forløb 150 kr. Og tredje forløb 50 kr.
-Hold 1 starter den 3. Sep. Kl. 19.00.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

FemaleFitness (SO)
FEMALE FITNESS.

Ved du, at du som kvinde her i TIF kan træne på det bedste Female Fitness op til 2 gange om ugen?

Vi er en stor flok, der træner sammen på tværs af alder og træningsniveau - der er stor variation i vores træninger, hvor der indgår småredskaber og egen kropvægt. Træning for alle i et hyggeligt miljø. Vi lover sved på panden og en bedre form.

Vores deltagere skriver blandt andet: "Fantastisk time med dejlige mennesker og søde trænere, hvor vi giver den gas der er da også altid plads til lidt sjov." "Mega fedt fitness hvor alle kan være med både tykke & tynde, skadet, og ikke skadet. Her er træning for alle. Her griner man ikke af hinanden men med hinanden Jeg er glad for at komme afsted hver gang." "Female fitness er et fantastisk hold hvor der er plads til alle - What’s not to like- De er gode til at veksle imellem øvelserne så alle musklerne bliver rørt og så er der altid garanti for god musik der er med til at øge koncentrationen så man får max ud af øvelserne. Altid garanti for sved på panden og et et godt grin."

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

FOREDRAG OM BÆKKENBUND OG TRÆN (FB)
 
Hvorfor skal man lave bækkenbundstræning????? 
For at undgå: 
~inkontinens (problemer med at holde på vand, tarmluft eller afføring)
~nedsynkning af livmoder/blære
~træthed og tyngdefornemmelse i ryg og underliv
~utilfredsstillende sexliv
Så vil du fortsætte dit aktive liv eller have det tilbage, så kom og hør mere - også om det hold som vi starter op.
Så i korte træk. 
-Melde dig til her på klubmodul, mød op til foredraget/opstartsmødet eller få et link og følg med hjemme i stuen online.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Forældre/barn (FB)
Kom på vores super hold. Her er det både mor og far der får sved på panden.
Vi danser, hopper, synger, løber, laver rim og remser, laver redskabsbane, leger med bolde
og faldskærm og meget mere. Ta´ tøj på, så I kan bevæge jer frit, for der er fuld drøn på, når forældre og børn laver gymnastik.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Hockey 3. - 7. klasse (jh)
HUSK: INDENDØRSSKO

For alle - både piger og drenge - som går i 3. - 7. klasse. 
 
Kom og træn dig klar til den store hockey-turnering inden vinterferien. Vi starter tidligere i år, så vi rigtig kan få styr på det hele inden februar. 
 
Vi spiller selvfølgelig - men vi kommer forbi skudteknikker, sammenspil, målvogtertræning og boldteknik.
 
Vi spiller på mindre mål end skoleturneringen, men dette styrker blot teknikkerne. 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Krolf (kr)
Krolf er en krydsning af Kroket og Golf. Spillet går i al sin enkelthed ud på, at få en kugle i et hul på færrest mulige slag. Det spilles af 2 til 6 spillere, og vinderen er den, der har brugt færrest slag.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Krumspringerne (kru)
Børn 4-6 år
 
Det vil være et hold med masser af leg, spring, tumlen og kravlen. Vi vil lege med forskellige rekvisitter og redskaber, gå på line, springe og slå kolbøtter. Vigtigst af alt vil der være fyldt med sjov og spas. Et hold hvor motorikken og morskab mødes. Der er plads til alle, stille og vilde og hurtige og langsomme.

Vi håber at se så mange børn som muligt til en sjov sæson, springfyldt med glæde og gå på mod.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Løbe-hold (LH)

Udetræning hele året og i alt slags vejr.

 

Vi starter meget blødt ud, og lærer de forskellige teknikker samt træner os op til at kunne løbe.

 

Du skal som min. kunne gå i en gennemsnitsfart af 6 km/t og møde op med et par egnede løbesko.

 
Herfra bygger vi op med bla. Coretrænning, rygtrænning, konditionstræning osv.

Meningen med holdet er at vi SAMMEN som et hold når et mål, så vi til foråret vil kunne løbe enten 5 eller 10 km ruten til Royal Run 2021 (dette er selvfølgelig frivilligt og er ikke med i prisen). Da tilmelding til Royal Run er tidligt i forhold til selve løbet, må det gerne komme ind i overvejelserne allerede nu.

 

Da vi kommer til at træne udenfor HELE sæsonen, vil der være et krav om udstyr. Bl.a. Refleksveste og pandelamper, termo-/skiundertøj som man selv skal anskaffe sig.

Dette er holdet for dig, som gerne vil komme i gang med at løbe i et stille og roligt tempo og uden alt for mange skader.

Der vil senere på sommeren blive oprettet en facebook gruppe, her kan i stille spørgsmål og her kan i også læse hvor vi skal mødes næste gang osv.

 

Vi træner 2-3 gange om ugen: Mandag kl. 20.00, onsdag kl. 19.00 samt lørdag kl. 15.00. Tilmelding sker her.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mini Trampolin - Senior (mts)
BEMÆRK: DER ER KUN 7 PLADSER - FØRST TIL MØLLE-PRINCIPPET.
 
Grundlaget for Mini Trampolin Fitness er en kombination af hurtige og langsomme spring, variationer af forskellige aerobictrin, dynamiske spurter og powersports-elementer. Kompleksiteten af øvelserne gør, at hele kroppen bliver styrket. Træning på trampolin er en meget skånsom træningsform for både knæ og ryg , samtidig med at den altså også er effektiv og energisk.
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mini trampolin-fitness (mt2)
BEMÆRK: DER ER KUN 7PLADSER - FØRST TIL MØLLEPRINCIPPET!
 
Grundlaget for Mini Trampolin Fitness er en kombination af hurtige og langsomme spring, variationer af forskellige aerobictrin, dynamiske spurter og powersports-elementer. Kompleksiteten af øvelserne gør, at hele kroppen bliver styrket. Træning på trampolin er en meget skånsom træningsform for både knæ og ryg , samtidig med at den altså også er effektiv og energisk.
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mini Trampolin-fitness (mt1)
BEMÆRK: DER ER KUN 7 PLADSER - FØRST TIL MØLLEPRINCIPPET!

Grundlaget for Mini Trampolin Fitness er en kombination af hurtige og langsomme spring, variationer af forskellige aerobictrin, dynamiske spurter og powersports-elementer. Kompleksiteten af øvelserne gør, at hele kroppen bliver styrket. Træning på trampolin er en meget skånsom træningsform for både knæ og ryg , samtidig med at den altså også er effektiv og energisk.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mini Trampolin-fitness 12-18 å (mtfu)
BEMÆRK: DER ER KUN 7 PLADSER - FØRST TIL MØLLE-PRINCIPPET.

Grundlaget for Mini Trampolin Fitness er en kombination af hurtige og langsomme spring, variationer af forskellige aerobictrin, dynamiske spurter og powersports-elementer. Kompleksiteten af øvelserne gør, at hele kroppen bliver styrket. Træning på trampolin er en meget skånsom træningsform for både knæ og ryg , samtidig med at den altså også er effektiv og energisk.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Minimix (MM)
Minimix fra førskoleholdet til 2. klasse er et hold for friske piger og drenge, som har lyst til at brænde en masse krudt af og få sved på panden. På holdet vil vi lære de forskellige grundlæggende elementer i gymnastikken, lege massere af sjove lege, lave forskellige rytmer eller hvad vi nu finder på.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Parkour/Ninja (PN)

Parkour/Ninja er holdet hvor I som forældre/barn eller ung eller bare voksen, kan komme og udfordre dig selv og andre. Vi håber, at de børn der kommer har en forældre med, da det gerne må blive en familiemotion, samt der er brug for banebyggere. De unge der kommer kan klart deltage i banebygning samt nye ideer. Voksne vil kunne bruge Parkour/Ninja som en god udfordring med vennerne.

Hvis man har prøvet at spille redskabsrundbold, lavet forhindringsbane eller parkour, vil man kunne genkende konceptet derfra. Alle tager del i opsætning af en bane. Forhindringer kan være noget man kravler under, hopper op, kravler over, hænger i armene, balancere på eller noget helt andet. Banen laves så de mindste kan snyde udenom de sværeste forhindringer, så alle bliver udfordret. Man tager banen på tid og kan herved udfordre sig selv og de andre, hvis de vil. Der vil være en opvarmning, samt baneopstilling inden man går i gang. Alle deltager også i oprydning. 

Det er en spændende ny måde at træne og være sammen på, så vi håber på god tilslutning. 

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

RC Biler for voksne og børn (rc)
Kom og kør med fjernstyrede biler
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

SMART Training, seniorer (sts)
Aldersklasse: 65+ 
 
DGI SMART Training udfordrer din koncentration, hukommelse og koordination- alt imens du har det sjovt sammen med andre. SMART Training kan dyrkes af alle, som ønsker at træne hjernen. Det udfordrer og stimulerer din motoriske, sensoriske og logiske formåen. 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Spring for voksne 15+ (sv)
Dette er springholdet for unge over 15 år og voksne. Alle er velkomne - også uden erfaring. Det skal nok blive sjovt.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Floorball/hockey Voksne 15+ (FHV)
Husk Sko 
 
Hockey
Her har man kunne træne til den store hockey-turnering med skolen inden vinterferien.
Men efterspørgslen har gjort at holdene fortsætter i sommersæson.
Dette hold er et m/k-hold fra 8.kl og op. Der er kommet en del voksen på holdet nu,
hvilket har været godt for de unge mennesker med noget modstand. Der spilles kamp og
det går nogle gange vildt for sig, man bliver grebet af spillet. Der er mellem 12 og 16
spillere i tiden, hvilket har givet liv og gang i Hockey spillet.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

SMART Training (St)
Aldersklasse: 40-65 år. 
 
DGI SMART Training udfordrer din koncentration, hukommelse og koordination- alt imens du har det sjovt sammen med andre. SMART Training kan dyrkes af alle, som ønsker at træne hjernen. Det udfordrer og stimulerer din motoriske, sensoriske og logiske formåen. 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Rul i hallen (rih)
BEMÆRK: Betaling på dagen 25,- pr. gang - tilmelding KUN 475 for hele sæsonen. Spar over 30%.
 
Kom og rul på rulleskøjter, skateboard og løbehjul..
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Spillopper (Spi)
Spilopperne 3-4 år

På Spilopholdet skal vi lege, tumle, synge og samtidig forbedre børnenes grundmotorik. Vi starter så småt med at indøve en masse grund gymnastiske færdigheder. Der bliver fuld fart på og vi skal have det rigtig sjovt. Timen opdeles så vi både bliver varme, synger, leger og tumler på redskaber. Så holdet er for alle børn, både de stille og generte og de vilde krudtugler.
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Supermix 11 - 15 år (sm)
Supermix er springholdet for de 11-15 årige, som gerne vil mere end blot kraftspring og håndgang. Trænede såvel som utrænede er velkomne - vi kommer til at give den max gas.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Turbomix 9-11 (TM)
Har du lyst til at få sved på panden og lave seje spring med og uden redskaber sammen med dine venner? Så mød op til holdet. Der kræves ingen forkundskaber, da vi opdeler efter kunnen, så alle både får opøvet grundlæggende færdigheder og bliver udfordret. Sug i maven, sved på panden, øvelser til fed musik, masser af sjov og ikke mindst seje spring med og uden redskaber. Der er i hvert fald altid fuld knald på, fra vi kommer, til vi går! Vi håber at se en masse nye ansigter såvel som alle de "gamle".
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Gåholdet (GÅ)
OBS: Da vi træner udenfor, skal omklædning og toiletbesøg klares hjemmefra - hallen er lukket.

Vi starter i det små og aftaler fra gang til gang hvor langt vi kan gå.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Herretræning (HH)
OBS: Da vi træner udenfor, skal omklædning og toiletbesøg klares hjemmefra - hallen er lukket.

Her på holdet kommer du til at svede og styrke dine muskler. Vi giver den fuld gas for at holde den gode form, til vi igen kan komme i trænings-centret eller på de hold som vi plejer. 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)